Rozrywka.Goniec.pl > Lifestyle > Polak potrafi – gry slotowe oparte o naszą historię i kulturę świętują sukcesy
Redakcja Redakcja
Redakcja Redakcja 10.11.2021 15:42

Polak potrafi – gry slotowe oparte o naszą historię i kulturę świętują sukcesy

sukces polskiej firmy
Iberion

Już w najbliższy czwartek bardzo ważny dzień w kalendarzu każdego Polaka – 11 listopada. Data ta tradycyjnie upamiętnia odzyskanie niepodległości przez nasz kraj po 123 latach zaborów w roku 1918. 

W tym roku będziemy świętować tę rocznicę już po raz 103.

Polska ma długą i wspaniałą historię oraz kulturę, z czego nie od dziś starają się korzystać autorzy książek, filmów, seriali, a także gier. Polscy twórcy są bardzo utalentowani, a ich produkcje spotykają się z uznaniem również za granicą, o czym świadczy międzynarodowy sukces takich tytułów, jak choćby Wiedźmin albo Cyberpunk 2077. Gry komputerowe to jednak nie wszystko. Bogatą, polską historię i kulturę w wyjątkowo udany i pomysłowy sposób postanowili wykorzystać także twórcy gier slotowych. Kilka lat temu pojawił się pomysł na stworzenie typowo polskich produkcji, osadzonych w naszej tradycji historyczno-kulturowej – w odróżnieniu od dziesiątek gier w nieco już wyeksploatowanych motywach, w rodzaju m.in. starożytnego Egiptu, faraonów i piramid. Okazało się, że zwrot ku stricte rodzimym wątkom spotyka się z uznaniem graczy.

Polak potrafi – gry slotowe oparte o naszą historię i kulturę świętują sukcesy

Wśród krajowych przedstawicieli tego sektora polskiej rozrywki wyróżnia się firma Promatic. To największy polski producent automatów, gier i rozwiązań systemowych dla branży gamblingowej. Swoją działalność rozpoczął w roku 1997, początkowo zajmując się jedynie produkcją terminali do gier. Obecnie firma dostarcza także oprogramowanie, rozwiązania systemowe oraz tworzy od A do Z gry slotowe. Wśród nich wyjątkową popularnością cieszą się właśnie te tytuły, które odnoszą się do polskiej historii i szeroko pojętej kultury. O jakich gra mowa?

Jedną z pierwszych tego typu rozgrywek w portfolio firmy była „Husaria” – jej premiera odbyła się w roku 2019. Tytuł nawiązuje oczywiście do bohaterskiej, polskiej jazdy, która dzielnie broniła granic Polski przez kilka stuleci. Była to formacja kawaleryjska, najbardziej znana ze swoich szarż, wielokrotnie przełamujących opór przeciwników. Największe sukcesy husaria święciła między XVI a XVII wiekiem, w czasach I Rzeczpospolitej, gdy metody walki skrzydlatych jeźdźców zapewniły wiele zwycięstw.

Husaria” to pierwsza gra historyczna, którą stworzyliśmy. Jesteśmy zdania, że polska historia to niewyczerpane źródło inspiracji dla twórców rozrywki w naszym kraju – mówi Paweł Paliwoda, CEO Promatic Group. – Włożyliśmy wiele wysiłku w to, by w sposób efektowny i jednocześnie funkcjonalny, wiernie oddać waleczny i bohaterski klimat tej formacji. Zależało nam, by użytkownicy grający w grę, poczuli się, jakby sami znaleźli się w samym środku bitwy. Sukces, jaki „Husaria” osiągnęła, wcale nie tylko wśród polskich użytkowników, pokazuje, że nam się udało – dodaje Paweł Paliwoda.

Paweł Paliwoda, CEO Promatic Group
Paweł Paliwoda, CEO Promatic Group

Z kolei pierwsza gra brandowana Promatica to „Pudzianator”. Premiera „Pudzianatora” odbyła się podczas międzynarodowych targów ICE London w 2019. Gra odniosła błyskawiczny sukces. „Pudzianator” zrobił furorę nie tylko w Polsce, ale także na wielu innych rynkach, m.in. w Nigerii, na Kostaryce, na Słowacji czy w Rumunii. Naturalnie również w naszym kraju jest to topowa pozycja. Poza niezwykle wysoką jakością, jaką odznacza się „Pudzianator”, wrażenie robi sam fakt nawiązania współpracy z taką postacią, jak Mariusz Pudzianowski. To wielokrotny zdobywca złotych medali w rywalizacji Strongmenów w ramach mistrzostw Polski, Europy, a nawet świata, który obecnie walczy – z sukcesami - w zawodach MMA. Jednocześnie to jeden z najpopularniejszych polskich sportowców, co pokazują m.in. jego zasięgi w kanał social mediowych – na Facebooku śledzi go niemal 830 tysięcy osób, a na Instagramie prawie 500 tysięcy.

Rok po „Pudzianatorze” światło dzienne, także podczas prestiżowych londyńskich targów, ujrzał „Disco King” – kolejna gra brandowana w portfolio Promatica. Produkcja inspirowana jest naturalnie postacią polskiego króla muzyko disco polo – Zenka Martyniuka. Pochodzący z Podlasia artysta to jeden ze zdecydowanie najpopularniejszych rodzimych muzyków, który w dodatku uznaniem cieszy się niemal we wszystkich grupach wiekowych. Jego niewątpliwy sukces potwierdzają także suche liczby: wraz ze swoim zespołem Akcent wielokrotnie otrzymywał za swoje albumy oraz single certyfikaty złotych, platynowych i diamentowych płyt (odpowiednio: minimum 15 tysięcy, 30 tysięcy oraz 150 tysięcy sprzedanych płyt). Nawiązanie współpracy z tak utytułowanym twórcą to kolejny, odważny krok Promatica w przemyśle rozrywkowym. Gra „Disco King” osiągnęła tak duży sukces, że powstały również jej wersje na rynek ukraiński, rumuński oraz słowacki z udziałem lokalnych gwiazd muzyki.

Firma stworzyła także inne produkcje nawiązujące do historii naszego kraju – „PRL” to gra z retro klimatem, inspirowana oczywiście czasami Polskiej Rzeczpospolitej Ludowej, natomiast Janosik odnosi się do legendarnego, ludowego bohatera, który bronił biednych i uciśnionych. Co ciekawe, ta postać funkcjonuje nie tylko w kulturze i historii Polski, ale także Słowacji – wedle legendy, bohater ten walczył o interesy najmniej uprzywilejowanych ludzi po obu stronach Tatr.

Promatic to firma o polskim kapitale, skupiona wokół polskiej myśli technologicznej, od lat współpracująca z najlepszymi polskimi inżynierami i deweloperami oraz polskimi poddostawcami. Co ciekawe, mimo obecnych w opisywanych grach swego rodzaju lokalnych kodów kulturowych, niektóre z tych produkcji osiągnęły także sukces zagranicą. Wpływ ma na to nie tylko najwyższa możliwa jakość rozgrywki, którą zapewnia Promatic, ale również międzynarodowe doświadczenie firmy.

– Jesteśmy w branży już prawie 25 lat. Zebraliśmy w tym czasie bogate doświadczenie, które pozwala nam konkurować z największymi światowymi graczami. Obecnie działamy na trzech kontynentach, cały czas szukając nowych możliwości rozwoju. Stopniowe rozszerzanie naszej działalności i ekspansja na kolejne kraje oraz kontynenty potwierdza słuszność drogi, którą obraliśmy – mówi Paweł Paliwoda. - Mamy świadomość siły polskiej historii i kultury, zdajemy sobie sprawę, jak duże znaczenie mają one dla naszych odbiorców. Wiemy także, jak kreatywnie je wykorzystać do stworzenia dobrego, atrakcyjnego produktu, który doceniają również gracze z innych państw – podsumowuje Paweł Paliwoda.

Artykuł zewnętrzny

KOMUNIKAT O KONSEKWENCJACH UDZIAŁU W NIELEGALNYCH GRACH HAZARDOWYCH Zgodnie z art. 89 ust. 1 pkt 3 Ustawy o grach hazardowych karze pieniężnej podlega uczestnik w grze hazardowej urządzanej bez koncesji lub zezwolenia. Zgodnie z art. 107 § 2 Kodeksu karnego skarbowego karze grzywny do 720 stawek dziennych albo karze pozbawienia wolności do lat 3, albo obu tym karom łącznie podlega, kto na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej uczestniczy w zagranicznej grze losowej lub zagranicznym zakładzie wzajemnym. Zgodnie z art. 109 kks uczestnik w grze losowej, zakładzie wzajemnym, grze na automacie, urządzonych lub prowadzonych wbrew przepisom ustawy lub warunkom koncesji lub zezwolenia, podlega karze grzywny do 120 stawek dziennych.

KOMUNIKAT O RYZYKU ZWIĄZANYM Z UCZESTNICTWEM W ZAKŁADACH BUKMACHERSKICH Pamiętaj, że uczestnictwo w zakładach wzajemnych jest hazardem. Uprawiając hazard można stracić kontrolę nad graniem i uzależnić się. Uprawianie patologicznego hazardu, czyli tego, będącego wynikiem uzależnienia, może w skrajnych przypadkach prowadzić do zadłużenia, problemów zdrowotnych, zawodowych oraz rodzinnych. Pamiętaj, aby uczestnicząc w zakładach bukmacherskich: nigdy nie pożyczać pieniędzy na grę; nigdy nie starać się odrobić strat po przegranej grze; zachować równowagę pomiędzy grą i innymi zajęciami; nie traktować gry jako sposób na zarabianie pieniędzy; grać tylko pieniędzmi przeznaczonymi na rozrywkę, nie używać tych przeznaczonych na codzienne wydatki.

Tagi: